top

 

Veelgestelde vragen


Creditcardbetalingsverkeer

Binnen hoeveel tijd word ik uitbetaald?

Ik heb al een betaalautomaat maar wil hierop ook graag creditcardacceptatie, kan dit?

Wat zijn de kosten voor het aansluiten van creditcardacceptatie?

Wat zijn de kosten per transactie voor het accepteren van creditcards?

Hoe gaat zo’n aansluiting van creditcardacceptatie eigenlijk precies?

Hoe kan het dat een transactie soms wordt teruggedraaid door de bank?

Handmatige creditcard-acceptatie

Als ik geen pin-apparaat heb, kan ik dan toch creditcards accepteren?

Als mijn salesslips of enveloppen op zijn, hoe kom ik dan aan nieuwe?

Is er ook een handleiding voor handmatig acceptatie?

Betalingsoverzicht

Hoe vaak ontvang ik als ondernemer een betalingsoverzicht?

Op welke manieren kan ik mijn overzichten ontvangen?

Kan dat ook bij meerdere vestigingen?

Betaalautomaat

Ik heb een storing op mijn betaalautomaat. Met wie moet ik contact opnemen?

Ik wil graag een nieuwe betaalautomaat kopen kan dit bij jullie?

Ik wil graag een betaalautomaat huren. kan dit?

Ik heb een extra betaalautomaat aangeschaft waarop ik ook creditcards wil accepteren. Wat moet ik doen?

Ik ga een nieuwe winkel openen en wil daar ook graag creditcards accepteren via jullie. Hoe pak ik dit aan?

Pinacceptatie

Is het ook mogelijk om pin- en creditcards allemaal op een betaalautomaat te accepteren via EPS?

Internet

Ik heb sinds kort ook een webwinkel. Is het daarbij ook mogelijk om een aansluiting voor creditcards te realiseren?

 

 

 

Creditcardsbetalingsverkeer

Binnen hoeveel tijd word ik uitbetaald?

De uitbetalingstermijn verschilt per contract, maar de meest voorkomende betalingstermijn is 1 week. Het is ook mogelijk om dagelijks uitbetaald te worden, informeer over de mogelijkheden en de kosten die hieraan verbonden zijn. 

Ik heb al een betaalautomaat. Kan ik hierop ook de acceptatie van creditcards toevoegen? 

Dit is zeker mogelijk! Wij kunnen vrijwel alle betaalautomaten in Nederland aansluiten voor het afwikkelen van VISA en MasterCard. In dat geval bieden wij u graag een offerte aan voor de creditcardacceptatie op uw bestaande automaat.

Wat zijn de kosten voor het aansluiten van creditcardacceptatie?

Niets, er zijn voor u als ondernemer geen kosten aan verbonden om een aansluiting voor VISA en/of MasterCard te realiseren op uw betaalautomaat. 

Wat zijn de kosten per transactie voor het accepteren van creditcards?

Dit is afhankelijk van uw contract. Easy Payment Services biedt echter zeer scherpe tarieven. Daarnaast zijn wij van een groot aantal brancheverenigingen preffered supplier, waardoor u als deelnemer extra kunt profiteren. Wilt u weten of uw branchevereniging erbij zit? Neem dan nu contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Hoe gaat zo’n aansluiting van creditcardacceptatie eigenlijk precies?

Mocht u interesse hebben in onze aanbieding dan ontvangt u van ons een offerte met contract. Na ontvangst van de getekende overeenkomst sturen wij deze door naar onze partner voor de creditcard verwerking. Na goedkeuring van de riskafdeling wordt er een aansluitnummer aangemaakt, welke wij vervolgens doorgeven aan uw betaalautomaatleverancier met het verzoek deze te koppelen naar ons netwerk. Na de zogenaamde download, waarbij de betaalautomaat inbelt om de nieuwe gegevens in te laden, kunt u creditcards accepteren. De aansluiting is geheel kosteloos en u hoeft als ondernemer niets te doen.

Hoe kan het dat een transactie soms wordt teruggedraaid door de bank?

Het unieke van een creditcard betaling is dat de kaarthouder altijd de mogelijkheid heeft deze bij de kaartuitgevende instantie te betwisten. De reden van de betwisting kan klacht- of frauderelateerd zijn. In het eerste geval kan er een meningsverschil tussen de winkelier en de klant zijn over het geleverde product of het afschreven bedrag. In het laatste geval meldt de kaarthouder dat de transactie niet heeft plaatsgevonden, omdat bijvoorbeeld de creditcard(gegevens) zijn gestolen. Wanneer de transactie wordt betwist, ontvangt u van de kaartafwikkelaar het verzoek, ook wel chargenback request genoemd, om het bewijs van de transactie aan te leveren. Wanneer u hieraan niet kan voldoen wordt de betaling teruggedraaid. Dit wordt een chargeback genoemd. Het is daarom van belang de documentatie van de betaling altijd goed op orde te hebben.

Handmatige creditcard-acceptatie

Ik heb geen betaalautomaat. Kan ik mijn klant of gast toch met een creditcard laten betalen?

Ja, dat is mogelijk via een zogenaamde ‘rits-rats-machine’ (imprinter). Dit is een apparaat met een ponsplaatje, waarmee op een bon (salesslip) een afdruk wordt gemaakt van de creditcard. Nadat de klant de salesslip heeft ondertekend, dient deze opgestuurd te worden naar de kaartafwikkelaar. Op deze manier kunt u Visa, Mastercard en JCB accepteren.

In de huidige tijd adviseren wij u echter om voor de creditcardacceptatie een pinapparaat aan te schaffen. Na de invoering van de EMV standaard een aantal jaar geleden, waarbij de magneetstrip en de handtekening is vervangen door de chip met pincode, zijn de electronische betalingen mogelijk nog veiliger geworden. Naast de fraudegevoeligheid brengt de handmatige acceptatie een hoop administratieve romslomp met zich mee. Bovendien zijn de afwikkelingskosten van de electronische betalingen voor u als ondernemereen stuk lager. 

Mijn salesslips en enveloppen zijn op. Hoe kom ik aan nieuwe?

U kunt deze bestellen bij B+S Cardservice in Duitsland. De Customer Service neemt graag uw bestelling op. U kan de Customer Service kostenloos bereiken per telefoon (vanuit Nederland): 0800 - 0232411 of per email: customer-service-benelux@bs-card-service.com. Mocht u niet vanuit Nederland bellen, dan kan u de klantenservice op het volgende telefoonnummer bereiken: +49 (0) 69 - 6630 5596.

Is er ook een handleiding voor handmatig acceptatie?

Voor uitleg betreffende de handmatige acceptatie van creditcards kunt u de handleiding downloaden.

Betalingsoverzicht

Hoe vaak ontvang ik als ondernemer een betalingsoverzicht?

Dit is afhankelijk van uw contract. Net als de betaling wordt het betalingsoverzicht standaard wekelijks verstuurd.

Op welke manieren kan ik mijn overzichten ontvangen?

Het B+S Service Portal biedt eenvoudig en snel toegang tot uw betalingsoverzichten. Deze transactieoverzichten kan u inzien via de website van B+S Card Service, geheel kostenloos. Betalingsoverzichten ontvangen per post of fax is ook een mogelijkheid. Hiervoor worden echter wel kosten in rekening gebracht.

Kan dat ook bij meerdere vestigingen?

Indien u als ondernemer meerdere vestigingen heeft, dan kunt u kiezen voor één inlogcode voor alle vestigingen of om de overzichten van iedere vestiging afzonderlijke in te zien met verschillende inlogcodes.

Betaalautomaat

Ik heb een storing op mijn betaalautomaat. Met wie moet ik contact opnemen?

Wanneer u via Easy Payment Services een betaalautomaat heeft en het een algemene storing betreft dan kunt u contact opnemen op 020 427 83 44 of via het contactformulier. Heeft u de betaalautomaat via een andere leverancier? Dan dient u contact op te nemen met de betreffende betaalautomaatleverancier.

Betreft het een storing met de credicardacceptatie? Het beste kunt u vanuit Nederland direct kostenloos contact opnemen met de Nederlandse klantenservice van B+S Card Service op het volgende telefoonnummer: 0800 - 0232411. Mocht u niet vanuit Nederland bellen, dan kan u de klantenservice op het volgende telefoonnummer bereiken: +49 (0) 69 - 6630 5596.

Ik wil graag een nieuwe betaalautomaat kopen. Kan dit bij jullie?

Jazeker! Easy Payment Services levert compacte, lichtgewicht toestelen met een frisse, moderne look en is verkrijgbaar in een mobiele (GPRS) en vaste (internet) uitvoering. Kijk hier voor meer informatie of neem contact op met onze salesafdeling.

Ik wil graag een betaalautomaat huren. kan dit?

Ja! Bij ons is het ook mogelijk een betaalautomaat te huren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze salesafdeling. Wilt u dat wij met u contact opnemen? Dan kan via onze terugbelservice.

Ik heb een extra betaalautomaat aangeschaft waarop ik ook creditcards wil accepteren. Wat moet ik doen?

Indien het om een extra betaalautomaat gaat bij een bestaande vestiging, dan kunt u contact met ons opnemen voor de koppeling van de nieuwe betaalautomaat. Wij hebben dan van u de volgende gegevens nodig: het kassanummer (deze kunt u vinden op een pinbonnetje van de betreffende terminal of indien hij nog geleverd moet worden staat deze in de brief vermeld van de leverancier) en de naam van uw betaalautomaatleverancier.

Ik ga een nieuwe winkel openen en wil daar ook graag creditcards accepteren via jullie. Hoe pak ik dit aan?

Om de creditcardacceptatie voor uw nieuwe vestiging mogelijk te maken moet er een nieuw aansluitnummer worden aangemaakt. Hiervoor dient u een extra overeenkomst af te sluiten. Neem contact op met onze salesafdeling op 020-427 83 44 of via info@easypayments.nl of laat ons met u contact opnemen. Wij maken het graag voor u in orde.

Pinacceptatie

Is het ook mogelijk om pin- en creditcards allemaal op een betaalautomaat te accepteren via EPS?

Jazeker! Naast creditcardacceptatie is het via Easy Payment Services ook mogelijk een pinovereenkomst af te sluiten. Hiermee kunt u niet alleen alle binnenlandse bankkaarten accepteren, maar ook de Europese kaarten met de logo's van Maestro en VPay.

Internet

Ik heb sinds kort ook een webwinkel. Is het daarbij ook mogelijk om een aansluiting voor creditcards te realiseren?

Het is bij ons ook mogelijk om de creditcard betalingen voor uw webshop af te wikkelen. Wel is dit afhankelijk van uw Payment Service Provider (PSP). Neem nu contact op en informeer naar de mogelijkheden. Onze adviseurs staan u graag te woord.

Heeft u een andere vraag?

Graag helpen wij u met uw vragen. Vul uw gegevens in zodat we zo snel mogelijk contact met u op kunnen nemen.

Wordt u liever teruggebeld op een door u uitgekozen tijdstip? Vul dan ons bel mij terug-formulier in.